Išklausę tekstus suprasite, kokią reikšmę turi informacijos tikslumas, sužinosite, kad teiginius reikia pagrįsti. Atlikdami užduotis mokysitės atpažinti tekste teigiamas vertybes, teiginius pagrįsti citatomis, įvertinti jų teisingumą, nusakyti temą ir pagrindinę mintį. Atpasakosite įvykius pagal jų seką, savo kalboje mokysitės vartoti patarles bei priežodžius.
Parašysite mandagų laišką teatro direktoriui ir pasidalysite įspūdžiais apie matytą spektaklį bei apsilankymą jo teatre. Papasakokite, kada buvote teatre, kokį spektaklį žiūrėjote, koks jūsų laiško tikslas: pasidalyti įspūdžiais apie spektaklį, pagirti, padėkoti... Įvertinsite spektaklio turinį, aktorių vaidybą, žiūrovų reakciją, teatro interjerą ir pan.
Žiūrėdami animacinį filmą pagal Birutės Baltrušaitytės apsakymą „Jogaila prie Baltijos“ galėsite gilintis į sukurtą karaliaus Jogailos vidinį pasaulį, susipažinsite su istorinio kūrinio bruožais. Naudodamiesi užduočių lapu patys pasimokysite kurti istorinių asmenybių monologus.
Pažiūrėję animacinį filmą „Tai bent reportažas!“ pagal Daivos Vaitkevičiūtės knygą „Trise prieš mafiją“ susipažinsite su televizijos reportažo žanru, mokysitės pastebėti kalbos klaidas ir suprasti kūrinyje akcentuojamus svarbiausius dalykus. Naudodamiesi užduočių lapu sukursite savo komandos atributiką.
Skaitydami lietuvių autorių kūrinius apie praeitį gilinsitės į mūsų tautos garbingą istoriją, ją aptarsite, nusakysite kūrinių temą, pagrindinę mintį, įvertinsite teiginių teisingumą, mokysitės pagrįsti teiginius, parinkti tinkamas citatas.
Išklausę tekstus suprasite, kokią reikšmę turi informacijos tikslumas, sužinosite, kad įvairiais tekstais siekiama įvairių tikslų, kad teiginius reikia pagrįsti. Atlikdami užduotis, mokysitės atpažinti tekste teigiamas vertybes, teiginius pagrįsti citatomis, apibūdinti veikėjus, įvertinti pateiktų sakinių teisingumą, dalykinį tekstą atskirti nuo meninio.
Klausydami tekstus susipažinsite su humoristiniais tautosakos ir dabartinės literatūros kūriniais. Atlikę užduotis, mokėsite atsirinkti reikiamą informaciją, apibūdinti vyksmo erdvę ir laiką, suprasite tiesioginę ir perkeltinę posakių reikšmes, susipažinsite su kalbinėmis ir meninėmis priemonėmis, skirsite teiginį nuo argumento, temą nuo pagrindinės minties.
Žaisdami keliausite kartu su sporto sirgaliais. Skaitydami senovės Graikijos mitus sužinosite, kad graikai vertino ne tik kūno, bet ir sielos grožį, prisiminsite, kokie svarbūs žmonių gyvenime buvo žirgai, džiaugsitės Lietuvos krepšininkų pergalėmis. Atlikdami užduotis išmoksite atpažinti sinonimus, apibūdinti veikėjus, nurodyti kūrinio laiką, nuotaiką, temą.
Mokysitės suvokti klausomus tekstus, dalykinį tekstą atskirti nuo meninio, nusakyti temą, problemą ir pagrindinę mintį, atpažinti menines priemones. Atlikę užduotis, mokėsite atsirinkti reikalingą informaciją, atpasakoti įvykių seką, atpažinti faktus, tekste teigiamas vertybes, nusakyti veikėjų požiūrį į gyvenimą.
Galėsite išsiaiškinti, kaip galima rengti laikraštį pagal tam tikras turinio gaires (laikraščio pavadinimas, laikraščio skilčių/puslapių temos ir paskirtis) ir, remdamiesi siūlomu modeliu, galėsite sugalvoti pavadinimą, parašyti įvairių tekstų ir parengti miško žinių laikraštį.
Atlikdami užduotis mokysitės sudėtinių sakinių skyrybos. Čia rasite trijų lygių užduotis – rišlius tekstus, parengtus pagal lietuvių rašytojo Antano Ramono knygą „Vilniaus legendos. Pasakos“.
Čia rasite trijų lygių užduotis – rišlius tekstus, parengtus pagal lietuvių rašytojų kūrinius vaikams – Petro Cvirkos „Vaikų karą“ ir Vytauto Račicko „Šlepetę“. Šiuose tekstuose rasite sudurtinius žodžius su praleistomis raidėmis – jas reikės parinkti ir įrašyti.