Atlikdami šias užduotis mokysitės daiktavardžių, būdvardžių ir veiksmažodžių priesagų rašybos. Pateikiami trijų lygių pratimai – rišlūs tekstai, kurių žodžiuose yra praleistų raidžių. Jas reikės parinkti iš pateiktųjų.
Žaisdami išsiaiškinsite, kuo skiriasi smulkiosios tautosakos žanrai: mįslės, minklės, greitakalbės, skaičiuotės, juokavimai, gamtos garsų pamėgdžiojimai, priežodžiai, patarlės, oro spėjimai, burtai. Sužinosite, kaip lietuviai švenčia Užgavėnes, Sekmines, Kūčias.
Išsiaiškinsite arba pasikartosite, kaip apibūdinti skaitytos knygos ar savo išgalvotą veikėją gyvūną, parašysite jo charakteristiką. Rašinyje vartosite siūlomų bibliotekojearba savo sukurtų vaizdingų posakių.
Mokysitės suvokti klausomus tekstus, dalykinį tekstą atskirti nuo meninio, nusakyti temą, problemą ir pagrindinę mintį, atpažinti menines priemones. Atlikę užduotis, mokėsite atsirinkti reikalingą informaciją, atpasakoti įvykių seką, atpažinti faktus, tekste teigiamas vertybes, nusakyti veikėjų požiūrį į gyvenimą.
Žaisdami išsiaiškinsite, kuo skiriasi pasakojamosios tautosakos žanrai: padavimas, mitologinės ir pasaulio sukūrimo sakmės. Išmoksite apibūdinti kūrinio veiksmą, vietą ir veikėjus.
Galėsite išsiaiškinti, kaip galima rengti laikraštį pagal tam tikras turinio gaires (laikraščio pavadinimas, laikraščio skilčių/puslapių temos ir paskirtis) ir, remdamiesi siūlomu modeliu, galėsite sugalvoti pavadinimą, parašyti įvairių tekstų ir parengti miško žinių laikraštį.
Sukursite kvietimą vyresniam žmogui atvykti į klasės pasakų popietę ir paprašysite, kad šis sutiktų pasidalyti įspūdžiais, patirtais vaikystėje skaitant pasakas ir jų klausantis, o gal ir pasaką pasekti.
Skaitydami pažintinius ir grožinius tekstus, susijusius su smulkiąja tautosaka, mokysitės pastebėti kalbos vaizdingumą, pajusti poezijos grožį, atpažinti teigiamas vertybes.
Parašysite mandagų laišką teatro direktoriui ir pasidalysite įspūdžiais apie matytą spektaklį bei apsilankymą jo teatre. Papasakokite, kada buvote teatre, kokį spektaklį žiūrėjote, koks jūsų laiško tikslas: pasidalyti įspūdžiais apie spektaklį, pagirti, padėkoti... Įvertinsite spektaklio turinį, aktorių vaidybą, žiūrovų reakciją, teatro interjerą ir pan.
Pasižiūrėję animacinį filmą „Senas nebūtinai turi būti liūdnas“ mokėsite apibūdinti veikėjus, skirti temą ir pagrindinę mintį (idėją), teiginius pagrįsti tekstu. Galėsite atlikti kūrybinę užduotį „Vieno seno daikto istorija“.