2 rinkinys
2462
1.1. Nurodyti aiškiai išreikštus autoriaus tikslus (informuoti, sudominti, įtikinti). Suformuluoti klausomo teksto temą, tiesiogiai išreikštą pagrindinę mintį.
1.2. Vertinti klausomo teksto turinį ir raišką bei kalbėjimo kultūrą: išsakyti savo nuomonę, remiantis patirtimi.
1.3. Sąmoningai klausytis, taikyti mokytojo pasiūlytas aktyvaus klausymosi strategijas.
1.4. Kalbėti atsižvelgiant į adresatą (bendraamžiai, artimieji, mokytojai, kiti suaugusieji) ir komunikavimo situaciją (neoficiali). Mokytojui padedant pasirinkti kalbinę raišką.
1.5. Tiksliai, aiškiai informuoti: apibūdinti daiktą, vietą, gyvūną, asmenį, nuosekliai papasakoti įvykį (Kaip tai atsitiko?), paaiškinti nesudėtingą procesą (Kaip tai daroma?).
1.6. Siekiant saviraiškos ir sudominti pasakoti nuotykius, įvykius, grįstus patirtimi bei išmone.
1.1.1. Suprasti klausymosi svarbą bendraujant ir laikytis susitartų tinkamo klausymosi taisyklių.
1.1.3. Suprasti, kad įvairiais tekstais siekiama įvairių tikslų.
1.1.4. Skirti teksto tikslą, temą ir pagrindinę mintį.
1.1.5. Glaustai atpasakoti tekstą ar jo dalį, neiškreipiant esmės.
Skirsiu temą, pagrindinę mintį.
Sudėliosiu teiginius eilės tvarka.
Suprasiu, kad nuomonę reikia pagrįsti.
Parinksiu tinkamą frazeologizmą.
Parinksiu tinkamą patarlę bei priežodį.