Informacija apie objektą

MO pavadinimas

1 rinkinys

MO nr.

2164

Gebėjimai

1.1. Nurodyti aiškiai išreikštus autoriaus tikslus (informuoti, sudominti, įtikinti). Suformuluoti klausomo teksto temą, tiesiogiai išreikštą pagrindinę mintį.

1.2. Vertinti klausomo teksto turinį ir raišką bei kalbėjimo kultūrą: išsakyti savo nuomonę, remiantis patirtimi.

1.3. Sąmoningai klausytis, taikyti mokytojo pasiūlytas aktyvaus klausymosi strategijas.

1.5. Tiksliai, aiškiai informuoti: apibūdinti daiktą, vietą, gyvūną, asmenį, nuosekliai papasakoti įvykį (Kaip tai atsitiko?), paaiškinti nesudėtingą procesą (Kaip tai daroma?).

1.6. Siekiant saviraiškos ir sudominti pasakoti nuotykius, įvykius, grįstus patirtimi bei išmone.

Žinios ir supratimas

1.1.1. Suprasti klausymosi svarbą bendraujant ir laikytis susitartų tinkamo klausymosi taisyklių.

1.1.3. Suprasti, kad įvairiais tekstais siekiama įvairių tikslų.

1.1.4. Skirti teksto tikslą, temą ir pagrindinę mintį.

1.2.4. Atpažinti kalbėjimo toną (iškilmingas, neutralus, pajuokiamas (humoristinis)), neutralią ir emociškai nuspalvintą leksiką, retorinius klausimus, pakartojimus. Paaiškinti jų paskirtį.

1.3.1. Suprasti, kaip reikia klausytis (dėmesys reikšminiams žodžiams, pauzių reikšmė, pasižymėjimo svarba).

Mokymosi uždaviniai

Atidžiai klausysiuos tekstų apie lietuvių smulkiąją tautosaką ir juos suprasiu.

Aptarsiu girdėtų tekstų kalbą.

Apibūdinsiu veikėjus.

Atpažinsiu garsažodžius ir susiesiu juos su konkrečių gyvūnų ir paukščių veiksmais.

Apibūdinsiu eilėraščio žmogų.

Įvardysiu pasakojimo veiksmo grandinės pagrindines dalis.