2 rinkinys
2995
1.1. Nurodyti aiškiai išreikštus autoriaus tikslus (informuoti, sudominti, įtikinti). Suformuluoti klausomo teksto temą, tiesiogiai išreikštą pagrindinę mintį.
1.2. Vertinti klausomo teksto turinį ir raišką bei kalbėjimo kultūrą: išsakyti savo nuomonę, remiantis patirtimi.
1.3. Sąmoningai klausytis, taikyti mokytojo pasiūlytas aktyvaus klausymosi strategijas.
1.4. Kalbėti atsižvelgiant į adresatą (bendraamžiai, artimieji, mokytojai, kiti suaugusieji) ir komunikavimo situaciją (neoficiali). Mokytojui padedant pasirinkti kalbinę raišką.
1.5. Tiksliai, aiškiai informuoti: apibūdinti daiktą, vietą, gyvūną, asmenį, nuosekliai papasakoti įvykį (Kaip tai atsitiko?), paaiškinti nesudėtingą procesą (Kaip tai daroma?).
1.1.1. Suprasti klausymosi svarbą bendraujant ir laikytis susitartų tinkamo klausymosi taisyklių.
1.1.3. Suprasti, kad įvairiais tekstais siekiama įvairių tikslų.
1.1.4. Skirti teksto tikslą, temą ir pagrindinę mintį.
1.1.6. Pasižymėti nurodytą informaciją.
1.2.3. Suprasti, ar kalbėtojas susikaupęs, gerai pasirengęs, ar aiškiai suformulavo kalbos tikslą, ar tinkamai pradėjo ir pabaigė kalbą.
Nusakysiu teksto temą, pagrindinę mintį ir problemą.
Suprasiu, kad skirtingais tekstais siekiama skirtingų tikslų.
Apibūdinsiu veiksmo laiką.
Atpasakosiu įvykius pagal jų seką.
Apibūdinsiu veikėjus.
Atsirinksiu reikalingą informaciją.