Parengsite laikraštį apie savo giminės žymiausius žmones, seniausią nuotrauką, savo vardo ir pavardės reikšmę, mokyklos istoriją, įdomiausią istorinę asmenybę.
Pristatysite ekskursiją į Lietuvos istorijos ar etnografijos muziejų, aprašysite vieną įdomiausią eksponatą, įsivertinsite ekskursiją (nurodysite, ką žinojote, ką sužinojote ir ką dar norėtumėte sužinoti), remdamiesi patirtimi, patarsite kitiems muziejaus lankytojams, kaip reikėtų muziejuje elgtis, ką būtinai reikėtų pamatyti.
Sudarysite žemėlapį, kuris padėtų aprašyti seniausią jūsų albumo nuotrauką. Pasirinksite tris erdvės taškus (pavyzdžiui, priekyje, toliau, toliausiai) ir nuosekliai papasakosite.
Prisiminkite, kas būdinga pasakojimui ir meniniam aprašymui. Pasirinkite aplinką, veikėjus ir detales. Sukurkite pasakojimą su įžanga, dėstymu ir pabaiga apie išvyką į Gedimino arba Trakų pilį. Į pasakojimą įterpkite meninį pilies aprašymą. Jis bus įtaigesnis, jei vartosite pagalbos skiltyje siūlomus žodžių junginius su būdvardžiais ir dalyviais.
Žiūrėdami animacinį filmą pagal Birutės Baltrušaitytės apsakymą „Jogaila prie Baltijos“ galėsite gilintis į sukurtą karaliaus Jogailos vidinį pasaulį, susipažinsite su istorinio kūrinio bruožais. Naudodamiesi užduočių lapu patys pasimokysite kurti istorinių asmenybių monologus.
Žaisdami sužinosite, kuo įdomus senovės Graikijos dievų ir didvyrių pasaulis, kartu su Nojumi plauksite arka ir gelbėsitės nuo pasaulinio tvano, o užsukę į XIX amžiaus Lietuvos kaimą suprasite, kodėl reikia atsikratyti blogio.
Išklausę tekstus suprasite, kokią reikšmę turi informacijos tikslumas, sužinosite, kad įvairiais tekstais siekiama įvairių tikslų, kad teiginius reikia pagrįsti. Atlikdami užduotis, mokysitės atpažinti tekste teigiamas vertybes, teiginius pagrįsti citatomis, apibūdinti veikėjus, įvertinti pateiktų sakinių teisingumą, dalykinį tekstą atskirti nuo meninio.
Skaitydami lietuvių autorių kūrinius apie praeitį gilinsitės į mūsų tautos garbingą istoriją, ją aptarsite, nusakysite kūrinių temą, pagrindinę mintį, įvertinsite teiginių teisingumą, mokysitės pagrįsti teiginius, parinkti tinkamas citatas.
Skaitydami lietuvių autorės kūrinį apie praeitį gilinsitės į mūsų tautos garbingą istoriją, ją aptarsite. Tada atliksite užduotis: mokysitės formuluoti teiginius, atpasakoti tekstą, atpažinti kūrinyje teigiamas vertybes. Perskaitę antikos mito ištrauką ir pažintinį tekstą ieškosite lietuvių ir antikos mitologijos panašumų bei skirtumų.
Sukursite pasakojimą apie linksmą savaitgalį, per kurį komikso veikėjai – šeimos nariai – randa laiko pabūti kartu: pramogauja, pokštauja, nerūpestingai šnekučiuojasi. Galėsite pasinaudot „Pagalbos“ skiltimi.
Parengsite linksmą laikraštuką pasinaudodami tinkamais „Išdaigų miestelio“ skiltyje jau sukurtais tekstais (rašiniu, laišku, šventės pristatymu, skelbimu) ir sukurdami naujus tekstus, atsižvelgdami į laikraščio modelyje siūlomas temas.
Sudarysite minčių žemėlapį samprotaujamajam rašiniui apie sekmadienį: viduryje įvardysite pasirinktą temą, nuo jos brėšite kitas šakas, o nuo jų – šakeles su išsamesnio argumentų paaiškinimo žodžiais.
Sukursite oficialų skelbimą ir jame pranešite apie teminį renginį, pavyzdžiui, Kaukių pokylį, Užgavėnes, Išradingiausios klasės konkursą, Juokų dieną... Prisiminsite, kad informaciniame tekste svarbiausia – aiškumas, tikslumas, konkretumas, nors galėsite skelbimą paįvairinti viena įdomesne detale: nurodyti programą arba įdėti ištraukų iš įžymių žmonių kūrybos, išryškinti svarbiausius žodžius arba rašyti skirtingomis raidėmis...