Naudodamiesi šablonu sukursite pasakojimą apie nebūtą atsitikimą jums einant į mokyklą ar grįžtant iš jos. Rašydami prisiminsite pasakojimo sandarą: užuomazga, veiksmo eiga, kulminacija, atomazga. Jei su klasės draugais sukursite daugiau nebūtų istorijų, jas galėsite susegti į klasės fantastinių istorijų knygą.
Čia rasite trijų lygių užduotis – rišlius tekstus, parengtus pagal Siuzanos Kulidž (Susan Coolidge) knygą „Ką nuveikė Keitė“, Mato Grigonio „200 žaidimų“ ir Fridriko Erlingssono „Benjaminą Balandį“. Prie kiekvieno nevienodos apimties teksto rasite ir skirtingas užduotis: I bei II lygio tekstuose teks įrašyti praleistas raides veiksmažodžių ir prieveiksmių priesagose, III lygio – prisiminti laipsnių priesagų rašybą. Taip pat turėsite galimybę išmokti (ar prisiminti) vieną žaidimą, paskaityti apie tai, kokius smagius žaidimus žaidžia vaikų pamėgtų knygų herojai.
Čia rasite trijų lygių užduotis – rišlius tekstus, parengtus pagal lietuvių rašytojų kūrinius vaikams – Petro Cvirkos „Vaikų karą“ ir Vytauto Račicko „Šlepetę“. Šiuose tekstuose rasite sudurtinius žodžius su praleistomis raidėmis – jas reikės parinkti ir įrašyti.
Išklausę tekstus, mokysitės surasti ir įvertinti informaciją, nusakyti temą, pagrindinę mintį ir problemą, atpažinti menines priemones, grožinę literatūrą atskirti nuo negrožinių tekstų, tinkamai vartoti patarles ir priežodžius. Atlikę užduotis suprasite, kad liaudies pasaka gali būti susijusi ir su kitais tautosakos žanrais, mokėsite nusakyti veiksmo grandinę.
Skaitysite pateiktus tekstus ir mokysitės suformuluoti temą bei pagrindinę mintį, išmoksite skirti dalykinį ir grožinį tekstus. Išmoksite surasti tekste veiksmo laiko ir vietos nuorodas, mokysitės surasti meninės raiškos priemones, įvertinti teiginių teisingumą.
Klausydamiesi pažintinių ir meninių prozos bei poezijos kūrinių ištraukų, mokysitės atidžiai klausyti ir atlikti teksto suvokimo užduotis, suprasite šių kūrinių sąsajas su lietuvių smulkiąja tautosaka, aptarsite veikėjų veiksmus ir likimus, nagrinėsite išgirstų tekstų kalbos, vaizdų ir prasmių meninę dermę, mokysitės nusakyti temą, problemą ir pagrindinę mintį.
Žaisdami ne tik pagilinsite veiksmažodžių galūnių rašybos įgūdžius, bet ir paklaidžiosite po Paryžiaus, Vilniaus ir Lietuvos kaimo rugių lauko labirintus, sutiksite Juozo Erlicko ir Sigito Gedos poezijos personažų.
Pažiūrėję animacinį filmą pagal padavimą, galėsite atlikti keturias filmo ir padavimo suvokimo užduotis. Naudodamiesi užduočių lapais, parengsite įsivaizduojamą ekskursiją draugams, užrašysite tėvų ar senelių papasakotą padavimą, sukursite padavimą patys.
Atlikdami šias užduotis galėsite mokytis daiktavardžių ir būdvardžių įvairių linksnių galūnių rašybos arba ją pakartoti. Pateikiami trijų lygių pratimai – rišlūs tekstai su praleistomis galūnėmis ar raidėmis jose, kurias reikia įrašyti.
Čia rasite trijų lygių užduotis. Tai rišlūs tekstai, parengti pagal nuotaikingą šiuolaikinio lietuvių rašytojo Vytauto Račicko knygą vaikams „Zuika dar gyvas“. Parinkdami šiems tekstams trūkstamus skyrybos ženklus galėsite kartoti įvairius skyrybos atvejus.
Sukursite oficialų skelbimą ir jame pranešite apie teminį renginį, pavyzdžiui, Kaukių pokylį, Užgavėnes, Išradingiausios klasės konkursą, Juokų dieną... Prisiminsite, kad informaciniame tekste svarbiausia – aiškumas, tikslumas, konkretumas, nors galėsite skelbimą paįvairinti viena įdomesne detale: nurodyti programą arba įdėti ištraukų iš įžymių žmonių kūrybos, išryškinti svarbiausius žodžius arba rašyti skirtingomis raidėmis...
Žaisdami ne tik mokysitės būdvardžių galūnių rašybos, bet ir kartu su mitinėmis būtybėmis keliausite senovės Graikijos labirintais. I lygyje jūrų dievo rūmų labirinte sutiksite Poseidoną ir jo žmoną deivę Amfitridę, skriejančią jūros žirgu, Nereidę, jūrų nimfą, kuri verpia auksine verpste, ir Tritoną, Poseidono sūnų, apaugusį žaliais plaukais ir turintį delfino uodegą. II lygyje reikės bėgti nuo Minotauro – siaubingos pabaisos žmogaus liemeniu ir jaučio galva, Cerberio – trigalvio šuns, saugančio pomirtinės Hado karalystės duris, Kentauro – miškų demono, primenančio ir žmogų, ir arklį, Gorgonės, turinčios iltis ir gyvates vietoj plaukų. III lygyje sutiksite grožio deivę Afroditę, vyno dievą Dionisą, likimo deivę Moirą, dievų pasiuntinį Hermį.
Čia rasite trijų lygių skirtingos apimties įgarsintus tekstus – diktantus, parengtus pagal lietuvių literatūros klasikų Vinco Krėvės ir Petro Cvirkos kūrinius vaikams – apsakymus „Galvažudys“ ir „Vaikų karas“. Rašydami diktuojamus tekstus galėsite mokytis ar kartoti sudurtinių žodžių rašybą, taip pat sužinosite, kaip anksčiau gyveno, dirbo, mokėsi, bendravo jūsų bendraamžiai, turėsite galimybę prisiminti galbūt jau skaitytus kūrinius, jų herojus.
Žaisdami mokysitės sudurtinių žodžių rašybos, klaidžiosite Kernavės piliakalnių labirintais, mokyklos koridoriuose susidursite su robotukais, kartu su skautais linksminsitės nuotykių parke.
Skaitydami tekstus giliau susipažinsite su mūsų klasiku Maironiu, jo asmenybe ir kūryba, patirsite, kaip jo kūryba persikelia į kitus kūrinius, kaip poezija veikia žmogų, koks gražus žvaigždėtas dangus Maironio eilutėse.